نارسایی قلبی ( قسمت چهارم)

نارسایی قلب:

علل، علایم و درمانها (قسمت چهارم)

علائم نارسایی قلب معمولا در اثر کاهش خون‌ رسانى به اعضا مختلف بدن می باشد .که خود این مسئله می تواند علائم مختلفی (خستگی زودرس ، تنگى‌ نفس، کاهش انرژی و…). و ….را بهمراه داشته باشد. ازسوی دیگر فشارها ی پرشدگى داخل قلبى که افزایش یابند نیز می توانند علائم دیگری .(ارتوپنه، تنگى نفس حمله‌اى شبانه، ادم محیطی) را ایجاد نمایند .

پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین متخصص واریس را مطالعه فرمایید.

نکته مهم آنست که در برخی موارد ممکنست خود شخص نیز از بیماری بی خبر بوده و بصورت اتفاقی در حین معاینه یا انجام اکوکاردیوگرافی مشخص گردد که این امر ضرورت معاینات دوره ای تشخیصی بویژه درکسانی که در خطر بالاتری برای ابتلا به نارسایی های قلبی هستند( مثل بیماران با سابقه خانوادگی نارسایی قلب، بیماران مبتلا به فشارخون بالای مزمن، بیماران دیابتی و تیروئیدی ، وجود آریتمی و…) را نشان می دهد. کم کم با پیشرفت نارسایی ،علایم نارسائی ظاهر می شوند که عمده این علائم عبارتند از:

تنگی‌ نفس در هنگام فعالیت که البته درموارد شدیدتر بیماری، در زمان استراحت نیز وجود خواهد داشت ،اگر شدت بیماری بیشتر شود سرفه خشک و نیزگهگاه خلط یاخلط خونی یا خلطهای کف دار اضافه خواهد شد.
احساس خستگی و ناتوانی و ضعف عمومی و نیز ورم(ادم) پاها ،احساس سیری و ی اشتهائی ، ورم شکم ، سرگیجه بی حالی نیز از سایر علائم می باشند. درنهایت می توان به کاهش میل جنسی ،نامنظم شدن ضربان قلب و تپش قلب اشاره نمود.

پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین متخصص واریس اصفهان را مطالعه فرمایید.

پیمایش به بالا