درمان واریس با ورزش

درمان واریس با ورزش

آیا درمان واریس با ورزش کاربردی دارد؟
دربیماران واریسی، چه نوع ورزشهایی توصیه می شوند؟ متوجه شده اید که پاهایتان به سرعت بی حس می شوند؟ و سپس شما باید آنها را برای یک مدت طولانی و ناخوشایند تکان دهید؟

آیا پاهای شما اغلب بدون دلیل مشخصی متورم می شوند؟

ممکن است پوست روی پاهای شما با شبکه تحریک کننده ازعروق خونی پوشانده شده باشد.
اگرپاسخ شمابه سوالات بالامثبت است، به احتمال زیاد واریس اندام تحتانی دارید. درنتیجه این بیماری ، وریدها تغییر قطر می یابند ، و این موضوع به نقص جریان خون منتهی می شود بدین مفهوم که بخشی از خون از عروق عمیق وارد عروق سطحی می شود.

آمار ناامیدکننده ای در موردشیوع این بیماری وجود دارد. بر اساس آن ، در کشورهای پیشرفته 30 درصد زنان و 10 درصد مردان از این بیماری رنج می برند. و اینها فقط کسانی هستند که به پزشکان مراجعه کرده اند. همانطور که می توانید تصور کنید ، در واقع تعداد مبتلایان به واریس در افراد بالای 50 سال بسیار بیشتر است.

واریس با ناراحتی خفیف شروع می شود و درابتدای ایجادمشکلات جدی ایجاد نمی کند. این حالت درحقیقت نشانه ماهیت حیله گر این بیماری است. به دلیل باورهای غلط ، برخی افرادمی گویند:من نمی خواهم به دکتر مراجعه کنم ، واین در حالی استکه بیماری در حال پیشرفت است. پوست به تدریج تیره می شود ، رگ های خونی مانند طناب متورم می شوند و حتی زخم های تروفیک نیز ظاهر می شوند. لخته های خون در رگهای آسیب دیده ظاهر می شوند که متعاقباً وارد سایر اندام ها شده و گردش خون را در آنها مختل می کنند. در نتیجه ، یک نتیجه بسیاربدوخطرناک امکان پذیر است.

پیشنهاد می‌کنم مقاله اسکلروتراپی واریس در اصفهان را مطالعه فرمایید.

آیا تا به حال فکر کرده اید که می توانید ازیک واریس ساده مبتلابه عوارض بسیارشدیدوکشنده شوید ؟

بسیاری ازمردم به این موضوع بسیارمهم فکر نمی کننددرحالیکه ارزش آن را خواهد داشت.

امابایددانست که اجتناب از همه این عوارض وخطرات آسان است – شما فقط باید به موقع با یک متخصص فلبولوژی متبحرمشورت کنید. او یک برنامه دقیق از درمان کامل را تهیه می کند و ورزش در آن اهمیت مهمی خواهد داشت.

بگذریم ، همه انواع تمرینات به یک اندازه مفید نیستند. برخی از ورزش ها درد وریدی شما را تسکین می دهند ، در حالی که برخی دیگر وضعیت شما وواریس هایتان را به طور جدی بدتر می کنند. مهم این است که انواع مفیدورزش برای درمان واریس را از انواع مضرورزش تشخیص دهیم.

در این مقاله ومقالات بعدی ، ما به طور مفصل در مورد درمان موثر واریس توسط ورزش به شما خواهیم گفت.

اما صبر کنید ، ممکن است زود وحشت کنید. شاید شما اصلا واریس نداشته باشید. حال بیایید وضعیت شما را با علائم اصلی واریس مقایسه کنیم تامعلوم شوداصلاواریس داریدیانه ودرچه حدنیازبه ورزش برای درمان واریس وپیشگیری ازآن دارید.

چگونه امکان رگهای واریسی را تشخیص دهیم ، حتی اگر تازه شروع شده باشد؟(تشخیص واریس، چگونه است؟)

برخی از علائم با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند ، برخی دیگر فقط می توانند احساس شوند. بیایید با بروزهای خارجی واریس شروع کنیم.

مواردمختلفی بعنوان توصیه های مختلف درموردورزش ودرمان واریس باورزش ، درمرکزواریس اصفهان، به بیماران مبتلابه واریس که ازاصفهان یاشهرکردو….به این مرکزمراجعه می کنند، توصیه های خاص می شود.بسیاری ازاین توصیه ها، درموردنقش ورزش دردرمان واریس (درمان واریس باورزش) می باشند.

پیشنهاد می‌کنم مقاله متخصص واریس در اصفهان را مطالعه فرمایید.

چهار مورد اصلی بعنوان علایم اصلی برای تشخیص واریس وجود دارد:

  1. وجودعروق تار عنکبوتی عروق خونی که روی پوست ظاهر می شود (که اغلب قرمز ، آبی یا بنفش است).
  2. رگهای بسیار متورم گاهی دیده می شوند که به نظر می رسد طنابی است که زیر پوست کشیده شده است.
  3. گاهی لکه های قهوه ای در پایین پاها ظاهر می شود.
  4. دربرخی مواردهم عصرها پاها متورم می شوند.
  5. گرفتگی و سوزش در پاها.
  6. احساس سنگینی و درددرپاها
  7. خارش در نزدیکی رگ واریسی
  8. درد شدید پس از ایستادن یا نشستن به مدت طولانی.

همانطور که خودتان می بینید، واریس به روش های مختلفی خود را نشان می دهدوتشخیص واریس به روشهای گوناگون انجام می شود. اما حتی اگر از گرفتگی و درد رنج نمی برید ، دلیل بر تأخیر مراجعه به پزشک نیست. هرچه بیشتر منتظر بمانید، پیشرفت بیماری بیشتر می شود. اگربیش ازحدمعطل کنید، روزی خواهدرسیدکه مراقبت های پزشکی دیگریک انتخاب نیست ، بلکه یک نیاز فوری است.

بنابراین ، اگر خود را با برخی از علائم واریس پا مشاهده کردید ، بلافاصله با کلینیک فوق تخصصی دکترهادی زاده( فوق تخصص فلبولوژی) ( بهترین متخصص واریس اصفهان )( بهترین متخصص واریس ) مشورت کنید.

اما اگر در آینده نزدیک نمی توانید به دکترهادی زاده مراجعه کنید چه می کنید؟ اگرعواقب واریس شما را می ترساند یا گرفتگی ، سوزش ، درد و سنگینی در پاهایتان آنقدر شما را آزار می دهد که می خواهید از دیوار بالا برویدیاپاهارابه زمین بکوبید، بایدچه کنید؟ ما به شما خواهیم گفت که در چنین شرایطی چگونه به خود کمک کنید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله درمان واریس پا در اصفهان را مطالعه فرمایید.

اگر توصیه های زیر را رعایت کنید ، ناراحتی ناشی از واریس کاهش می یابد:

این تکنیک ها تأثیر فوری نمی دهنداما آنها حداقل به شماکمک می کنندتازمان ویزیت، پیشرفت بیماری راکنترل کنید.

اول انکه نرمش وحرکات ورزشی را هرچه بیشترانجام دهید

هر ورزشی برای گردش خون مفید است. به جز شاید وزنه برداری سنگین و دویدن. دقت کنیدبلندکردن وزنه ، واریس راتشدیدمی کند.

دومین توصیه مهم انستکه جوراب واریس مناسب بپوشید

جوراب واریس از دیواره رگ های خونی پشتیبانی می کند و فشار واردبرآنها را تنظیم می کند. تورم و گرفتگی فروکش می کند .

نکته بعدی آنکه اگرمجبوریدبرای مدت طولانی در یک مکان نشسته یا بایستید سعی کنیدهر ساعت کمی راه برویداین امر باعث کاهش فشار اضافی بر رگهای پا شده و از راکد شدن خون جلوگیری می کند.

اگر هنگام کار ایستاده اید ، سعی کنید چند دقیقه به طور منظم بنشینیدوپاهاراحتی المقدورکمی بالاقراردهید.
بقیه این مبحث رادربقیه مقالات دکترهادی زاده پیگیری بفرمایید.

پیمایش به بالا